רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

 

אימוץ הענן מאמיר לשחקים: ארגונים מגבירים את השימוש על אף אתגרים

דוח "מצב הענן" של חברת המחקר Flexera חושף כי חברות משתמשות בענן יותר מאי פעם, ובמקביל גם מוציאות סכומי עתק על שירותי מחשוב לעסקים. למרות האתגרים הכרוכים במעבר לענן, נראה כי הארגונים מבינים את הפוטנציאל העצום הטמון בטכנולוגיה זו ומאמצים אותה בקצב מסחרר.

עלייה דרמטית בשימוש ובהוצאות על שירותי ענן

לפי הדוח, 94% מהמשיבים כבר משתמשים בענן הציבורי, ו-91% מנצלים גם שירותי ענן פרטיים. בממוצע, ארגונים מריצים כיום כמחצית (50%) מהעומסים שלהם בענן, לעומת 41% בלבד בשנה שעברה. גידול זה משקף האצה משמעותית באימוץ הענן בקרב חברות מכל הגדלים והענפים.

במקביל לעלייה בשימוש, גם ההוצאה על שירותי ענן עולה בחדות. הארגונים שנסקרו צופים כי יוציאו על שירותי מחשוב לעסקים בענן בממוצע 3.3 מיליון דולר בשנה, עלייה של 39% לעומת אשתקד. ארגונים גדולים מדווחים על הוצאה שנתית ממוצעת של 12 מיליון דולר ומעלה, כאשר חברות הענק (עם מחזור שנתי של מעל 5 מיליארד דולר) משקיעות למעלה מ-60 מיליון דולר בשנה בענן.

התמודדות עם אתגרים בדרך לאימוץ הענן

למרות התועלות הרבות של מחשוב ענן, כמו גמישות, חדשנות וחיסכון בעלויות, ארגונים עדיין מתמודדים עם אתגרים לא מבוטלים בתהליך המעבר. בין האתגרים המשמעותיים ביותר שצוינו בסקר: ניהול הוצאות (83%), אבטחת מידע (81%), חוסר במיומנויות ענן (77%) ושליטה בענן (76%).

מעניין לראות כי ניהול הוצאות הפך לאתגר מספר אחת, לאחר ששנה קודם לכן הוא דורג רק במקום השלישי. ארגונים רבים מתקשים לפקח ולנבא את העלויות הכרוכות בצריכת שירותי ענן, מה שעלול להוביל לחריגות תקציב ניכרות. הפתרון המוצע הוא אימוץ כלים וטכניקות מתקדמים לאופטימיזציה של עלויות ענן, כמו FinOps.

דוגמה לאתגר נוסף היא פערי הכישורים בתחום הענן. מחסור בכוח אדם מיומן עלול לעכב משמעותית את קצב ההטמעה ולהגביל את היכולת של ארגונים למנף את מלוא הפוטנציאל שלהם בסביבת הענן. הפתרון כאן הוא השקעה מתמשכת בהדרכה והכשרת עובדים, כמו גם גיוס וטיפוח מומחי ענן מקצועיים.

דגש על אסטרטגיית ענן מרובה וענן היברידי

עוד מגמה בולטת שעולה מהדוח היא התפשטות השימוש בענן מרובה (Multi-Cloud) ובפתרונות ענן היברידיים. 89% מהארגונים בסקר מיישמים אסטרטגיית ענן מרובה, בממוצע עם שימוש בשירותים משני ספקי ענן ציבוריים או יותר. שילוב מושכל של מספר ספקים מאפשר לארגונים להימנע מ"נעילה" לספק בודד, לנצל יתרונות ייחודיים של כל פלטפורמה, ולשפר את העמידות והזמינות של היישומים שלהם.

במקביל, פתרונות ענן היברידיים הופכים פופולריים יותר ויותר. שילוב של תשתיות מקומיות (On-Premises) עם סביבות ענן ציבוריות מאפשר לחברות לאזן בין הצורך בשליטה, אבטחה ותאימות לבין הגמישות והיתרונות של הענן. טכנולוגיות כמו VMware on AWS ו-Azure Stack מקלות על ניהול סביבות IT היברידיות ומספקות חוויה עקבית בין האתר המקומי לענן.

ההשפעה על ספקי שירותי המחשוב לעסקים

האימוץ המוגבר של שירותי מחשוב לעסקים מהווה הזדמנות אדירה עבור ספקי פתרונות ענן, אך גם מציב בפניהם דרישות חדשות. ספקים נדרשים כיום לא רק לספק תשתית איכותית ויציבה, אלא גם לסייע ללקוחות להתמודד עם האתגרים הייחודיים של סביבת הענן.

לדוגמה, ספקי שירות מחשוב לעסקים מצופים לספק כלים מתקדמים לניטור צריכה ובקרת עלויות, על מנת לעזור ללקוחות למטב את ההוצאות שלהם בענן. כמו כן, עליהם להציע מומחיות ותמיכה בנושאי אבטחה, תאימות ואינטגרציה עם מערכות מקומיות, כדי לאפשר ללקוחות ליישם בהצלחה אסטרטגיות ענן מרובה וענן היברידי.

סיכום

עולם העסקים עובר טרנספורמציה דיגיטלית מהירה, כאשר הענן הופך לתשתית המועדפת עבור יישומים ותהליכי עבודה. אימוץ הענן מאמיר לשחקים, למרות האתגרים הניצבים בפני ארגונים כמו ניהול עלויות, אבטחה ומיומנויות. המגמה היא לשילוב אסטרטגי של מספר ספקי ענן ופתרונות היברידיים, המספקים את המיטב משני העולמות - הגמישות של הענן והשליטה של סביבה מקומית.

ספקי שירות מחשוב לעסקים נדרשים להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ולהציע ללקוחות כלים ותמיכה שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים ולמקסם את התועלות של מחשוב הענן. ארגונים שימצאו את האיזון הנכון בין אימוץ טכנולוגיות ענן חדשניות לבין התמודדות אפקטיבית עם החסמים והסיכונים, ייהנו מיתרון תחרותי משמעותי ויניעו את העסק שלהם קדימה.

רוצים לדעת איך לנווט נכון את המעבר שלכם לענן? קבלו ייעוץ חינם עכשיו!

אם אתם מנהלים או ארגונים העומדים בפני האתגר של מעבר לשירותי מחשוב בענן, אתם לא צריכים להתמודד לבד. צוות המומחים שלנו מוכן לחלוק את הידע והניסיון הנרחב שלו כדי לעזור לכם לגבש אסטרטגיית ענן מנצחת.

פנו אלינו לשיחת ייעוץ ללא התחייבות, ותגלו כיצד ניתן למנף נכון את הכוח של הענן כדי להאיץ חדשנות, לשפר יעילות ולהשיג יתרון תחרותי בר-קיימא. נשמח ללוות אתכם בכל שלב של המסע, החל מהערכת המוכנות הארגונית ובחירת הפתרון המתאים, ועד תמיכה שוטפת באופטימיזציה, אבטחה וצמיחה עתידית. אל תחכו - צרו קשר ותתחילו להפיק את המרב מהפוטנציאל העצום של מחשוב הענן לעסק שלכם.