רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

 

טכנולוגיות מעצבות עתיד: המגמות שישנו את ענף ה-IT ב-2024

בעוד שנת 2024 מתקרבת במהירות, עולם הטכנולוגיה ממשיך להתפתח בקצב מסחרר. עסקים הנרתמים למגמות החדשות ומשכילים להסתגל, לשתף פעולה ולהגן על נכסיהם הדיגיטליים, צפויים לקצור את הפירות הבשלים של הצלחה. באופן ספציפי, חברות יאלצו לשנות את הגישה שלהן לשירות מחשוב לעסקים דרך אימוץ שירותי רשת כתשתית (NaaS), מתן עדיפות לאבטחת מידע בענן, ויישום מודלים של הגנה קולקטיבית מפני איומי סייבר.

המהפכה של NaaS - תשתיות רשת כשירות

אחת המגמות המשמעותיות ביותר שתעצב את פני שנת 2024 היא עליית הפופולריות של שירותי NaaS. במקום לרכוש, לתחזק ולנהל תשתיות רשת מורכבות באופן עצמאי, יותר ויותר חברות צפויות להעביר את האחריות לידי ספקי שירות חיצוניים. NaaS מבטיחה ארכיטקטורת רשת מותאמת אישית, הניתנת להרחבה בקלות ומנוהלת על ידי מומחים - כל זאת במודל צריכה גמיש וחסכוני.

לדוגמה, חברת ההזנק "InnoMed" אימצה את מודל ה-NaaS כדי לתמוך בצמיחה המהירה שלה. במקום להשקיע הון עתק בציוד ובצוותי רשת פנימיים, החברה שכרה שירות מחשוב לעסקים מבוסס NaaS שאפשר לה להקים תשתית רשת מאובטחת ויעילה בתוך שבועות בודדים. כעת, "InnoMed" יכולה להתמקד בפיתוח הפתרונות הרפואיים החדשניים שלה, בעוד הרשת מנוהלת באופן מיטבי על ידי צוות מומחים חיצוני.

העדפת אבטחה בענן כאסטרטגיה עסקית

עם המעבר ההמוני של שירותי מחשוב לעסקים לענן, אבטחת המידע הופכת לאתגר מרכזי יותר מאי פעם. מחקר של חברת Gartner מנבא כי עד שנת 2024, למעלה מ-60% מהארגונים יאמצו אסטרטגיית "ענן תחילה" (Cloud-First) בכל הנוגע לפריסת יישומים ותשתיות. לכן, חברות שיפעלו באופן פרואקטיבי לחיזוק ההגנות שלהן בסביבת הענן, יצליחו להפחית את הסיכונים ולשמור על נכסיהן הדיגיטליים.

כאן בולטת חשיבותן של מסגרות עבודה לאבטחת ענן כמו CSPM (ניהול אבטחה וציות בענן) וCWPP (הגנה על פלטפורמות ענן). כלים אלו מספקים ניטור רציף, זיהוי מוקדם של חולשות אבטחה, ויכולות תגובה אוטומטיות לאיומים מתפתחים. באמצעות הטמעה של פתרונות מסוג זה כחלק אינטגרלי מאסטרטגיית אבטחת המידע הכוללת, חברות יכולות לצמצם משמעותית את שטח הפנים התקפי ולהבטיח את חוסנה של סביבת הענן שלהן.

הסכנה המשותפת דורשת הגנה קולקטיבית

ככל שאיומי הסייבר הופכים למתוחכמים ונפוצים יותר, התעשייה כולה מבינה כי שיתוף פעולה הוא הכרחי כדי לעמוד בפני האתגר. לפיכך, יותר ויותר ארגונים צפויים להצטרף למודלים של הגנה קולקטיבית, המבוססים על שיתוף מידע על איומים ופרקטיקות מיטביות בזמן אמת.

לאחרונה, הוקמה בישראל "קהילת הסייבר הלאומית", המאגדת עשרות חברות, גופים ממשלתיים ומוסדות אקדמיים במטרה לחזק את החוסן הקיברנטי של המדינה. באמצעות שיתוף ידע, התרעות על אירועים חריגים והתמודדות משותפת עם מתקפות, חברי הקהילה מסייעים זה לזה להתמודד ביעילות עם האיומים המשתנים. גישה זו של "אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד" הופכת במהרה לסטנדרט הכרחי בעולם שבו ההאקרים משתפים פעולה, ולכן גם ארגונים חייבים לפעול יחד.

לקראת 2024 - היערכות לקראת העתיד

כדי להבטיח את ההצלחה של שירות מחשוב לעסקים לאור המגמות המשתנות, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:

  1. בחינת היתכנות של מעבר ל-NaaS לטובת פישוט וייעול ניהול התשתיות.
  2. יישום פתרונות אבטחה מתקדמים בענן, כגון CSPM ו-CWPP.
  3. הצטרפות לפורומים ולקהילות העוסקות בשיתוף מידע והתמודדות משותפת עם איומי סייבר.
  4. הקצאת משאבים מתאימים להכשרה ולהסבה של צוותי ה-IT לעבודה עם הטכנולוגיות החדשות.
  5. גיבוש אסטרטגיית דיגיטל כוללת, שתביא בחשבון את ההשלכות של המגמות המשתנות על מודל העסקים והיעדים הארגוניים.

ייעוץ מקצועי שיסייע לכם לנווט בנוף הטכנולוגי החדש

הכנה מוקדמת היא המפתח להתמודדות מוצלחת עם האתגרים והשינויים הצפויים בשנת 2024. צוות המומחים שלנו מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, שתספק לכם תובנות מעשיות על ההשפעה של המגמות על העסק שלכם, וכן דרכי פעולה אפקטיביות להיערכות נכונה.

אל תישארו מאחור בעולם הטכנולוגי המשתנה. צרו קשר עוד היום, ואנו נשמח ללוות אתכם במסע ההתאמה והטרנספורמציה שיבטיח את צמיחתכם והצלחתכם העסקית בשנים הקרובות.