רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

 

פתרונות מחשוב עסקי לעבודה מרחוק


בעידן בו עבודה מרחוק הופכת לנורמה, על ארגונים לאמץ פתרונות מחשוב עסקי המותאמים למציאות החדשה. בחירה מושכלת של שירותי IT תומכים היא הכרחית כדי לאפשר לצוותים מבוזרים לעבוד באופן יעיל ופרודוקטיבי. מאמר זה יספק מבט מעמיק על השירותים והכלים המרכזיים הנדרשים כדי לתמוך בעבודה מרחוק בצורה מיטבית.

עובדה: סקר של Gartner מצא כי עד 2030, 48% מכוח העבודה העולמי צפוי לעבוד מרחוק, לפחות חלק מהזמן - עלייה דרמטית מ-30% ב-2019.


אספקטים מפתח בבחירת פתרונות מחשוב עסקי לעבודה מרחוק

בעת בחירת שירותי מחשוב עבור עבודה מרחוק, יש להתחשב בכמה היבטים חשובים:

א. אבטחה ופרטיות:

הצפנה ואבטחת נתונים - חיוני לוודא ששירותי ה-IT מספקים רמה גבוהה של הגנה על המידע הרגיש, כולל הצפנה מקצה לקצה (End-to-end encryption) של נתונים בתנועה ובאחסון. בקרת גישה חזקה - וודאו קיום של מנגנוני אימות רב-שלביים (Multi-factor authentication), כגון סיסמאות חד פעמיות (OTP), לצד ניהול זהויות מרכזי.

דוגמה: חברת הייעוץ Deloitte Global משתמשת בכלי אבטחה מתקדמים כמו Okta ו-Duo כדי לאפשר לעובדיה לעבוד בבטחה מהבית או מכל מקום בעולם.


ב. שיתוף פעולה:

פלטפורמות לשיח בזמן אמת - בחרו כלים המאפשרים לצוותים לקיים פגישות וידאו חלקות, שיחות קוליות, שיתוף מסכים, וצ'אט מקוון. כלים לכתיבה ועריכה משותפת - שירותים כגון Google Docs או Microsoft Office 365 מאפשרים לעבוד במשותף על מסמכים, גיליונות אלקטרוניים ומצגות בו-זמנית.

עובדה: לפי נתוני Microsoft, שימוש בכלי Teams עלה ביותר מ-200% במהלך תקופת הקורונה, עם יותר מ-75 מיליון משתמשים פעילים מדי יום.


ג. יעילות ופרודוקטיביות:

אפליקציות ותוכנות ענן - שימוש ביישומים מבוססי web או ענן מקל על הגישה למשאבי העבודה הנדרשים מכל מקום ומכל מכשיר. כלים לניהול פרויקטים ומשימות - פלטפורמות כגון Asana, Trello או Monday מסייעות למנהלים ועובדים לתכנן ולעקוב אחר משימות בצורה יעילה.

דוגמה: חברת Adobe מספקת לעובדיה גישה רחבה לכלי ענן כמו Adobe Creative Cloud ו-Adobe Marketing Cloud, המאפשרים להם לעבוד ולשתף פעולה בקלות בצוותים מבוזרים, מכל מקום.


ד. גמישות והתאמה לשינויים:

יכולת הרחבה/הצטמצמות בנקל - העדיפו שירותים הניתנים להתאמה פשוטה לגודל צוות משתנה או גדל. תמיכה בעומסים מתגברים - וודאו שהפלטפורמות הנבחרות יכולות להתמודד עם תנודות בצריכת משאבים ועומסי עבודה גבוהים.

עובדה: ענקית האופנה המהירה Inditex (בעלת Zara) השקיעה מאסיבית בפתרונות ענן של Google Cloud כדי לספק למעצבים ומומחי שרשרת אספקה גישה גמישה לתוכנות מחשוב עסקי חיוניות מרחוק.


סקירת שירותי מחשוב עסקי לעבודה מרחוק

להלן כמה קטגוריות של שירותים פופולריים התומכים בתרחישי עבודה מרחוק:


א. פתרונות אחסון ושיתוף קבצים בענן: 
Google Drive Dropbox Business Box

שירותים אלו מאפשרים לאחסן, לגבות, ולשתף קבצים ותיקיות בקלות ובבטחה בין חברי הצוות.


ב. פלטפורמות לתקשורת ושיתוף פעולה: Zoom Meetings Cisco Webex Slack

כלים אלו תומכים בקיום ועידות וידאו ושמע ברמה גבוהה, שיתוף מסכים, ותקשורת מהירה בין עובדים מבוזרים.


ג. תוכנות לניהול פרויקטים, זרימות עבודה ומשימות: Jira Smartsheet Wrike

פתרונות אלו מסייעים לצוותים לנהל ולתעדף משימות מורכבות, לקבוע לוחות זמנים, ולשתף פעולה בפרויקטים גדולים.


ד. חבילות יישומי אופיס מבוססות ענן: Microsoft 365 (כולל Teams, OneDrive ו-Office) Google Workspace (לשעבר G Suite)

ערכות תוכנה אלו מציעות קשת רחבה של יישומי מחשוב עסקי הכרחיים הנגישים מרחוק לצוותים דרך הענן.


טיפים נוספים להצלחת מחשוב עסקי בעבודה מרחוק

מעבר לבחירת הכלים המתאימים, הנה כמה המלצות נוספות לאימוץ יעיל של עבודת IT מרחוק:

א. הטמעת תוכנית להעלאת מודעות לאבטחה - יש להכשיר עובדים להתמודד עם סיכונים ייחודיים לעבודה מרחוק, כגון זיהוי הונאות דיוג (Phishing) ושמירה על היגיינת סייבר.

דוגמה: אינטל קיימה תוכנית הדרכות מקיפה להגברת מוכנות העובדים לאיומי אבטחה, תוך אפשור שיתוף הידע בזירות פנימיות כמו פורום Slack ארגוני.

ב. השקעה בציוד נכון - ארגונים צריכים לצייד את העובדים במחשבים ניידים רבי עוצמה, מסכים גדולים, מקלדות ארגונומיות, ואוזניות לשיחות איכותיות.

ג. פיתוח נהלי "עבודה היברידית" - גבשו מדיניות ברורה המתייחסת לצפיות, תקשורת פנים-ארגונית, מדדי ביצוע, איזון עבודה-חיים ואמצעים לגיבוש חברתי של צוותים מבוזרים.

עובדה: ענקית התוכנה SAP הקימה מערכת סדורה של כללי עבודה מרחוק, הכוללים הנחיות לגבי יעדים אישיים, מנגנוני משוב דיגיטליים, ימי עבודה גמישים, וקווים מנחים לבריאות הנפשית.

לסיכום, הטמעה נכונה של שירותי מחשוב עסקי התומכים בעבודה מרחוק צריכה לכלול מגוון פתרונות בתחומים של אבטחה, שיתוף פעולה, פרודוקטיביות, וגמישות - לצד גישה כוללת להכשרת עובדים, ציוד מתאים, ונהלים ברורים. שילוב רכיבים אלו יאפשר לארגונים לנהל בהצלחה צוותים מבוזרים ולהבטיח המשכיות עסקית גם בעידן של שינויים ואי-וודאות.